App design – Tryg

Tryg Forsikrings indkost kommer primært fra ældre 60+ og voksne med børn. I uge 5, 2017 samarbejdede virksomheden med de studerende på Cphbusiness, for at undersøge hvad der givet vis kunne tiltrække den yngre målgruppe. I min gruppe målrettede vi os unge mellem 18-25.

 

Ud fra de tendenser vi selv oplever i samfundet, arbejdede vi med idéen om at kombinere forsikring, motion og velgørenhed. Vi udarbejdede derfor app’en TrygMove.

 

TrygMove gør det muligt at donere penge til velgørenhedsorganisationer, hvis man benytter app’en når man dyrker motion. App’en kan benyttes af Trygs nuværende og kommende kunder. Initiativet er givende for virksomheden Tryg, da den ud over at skabe opmærksomhed blandt de unge også kan betegnes som en del af virksomhedens CSR.

Info om opgaven

  • Virksomhed: Tryg Forsikring
  • Tidsramme: 4 dage
  • Målgruppe: Unge 18-25 år